سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ورمی کمپوست

NJPars

    نظر

 

شرکت NJPars با هدف فعالیت در زمینه کودهای ارگانیک ،بویژه ورمی کمپوست، در شهرستان دزفول (استان خوزستان) تاسیس گردیده و فعالیت می کند.

این شرکت، دارای دو محصول کلی کرم و کمپوست می باشد که در هر یک از این زمینه ها همکاری های تنگاتنگی با جهاد کشاورزی، باغداران و گل کاران عزیز دارد.

با توجه به تاثیرات مخربی که سموم و کودهای شیمیایی بر خاک و زمین، محصولات  تولید شده (اعم از محصولات باغی و کشاورزی) و از همه مهمتر، تاثیرات جبران ناپذیری که بر انسان می گذارد  و ایجاد انواع بیماری ها، در تمامی محافل پزشکی دنیا مردود واقع شده اند و هم اکنون در اکثر کشورهای پیشر فته دنیا، استفاده از کودها و سموم شیمیایی ممنوع می باشد. استفاده از کود ارگانیک، هدف بسیاری از دوستداران طبیعت و البته پزشکان متخصص در سراسر دنیا می باشد.

این شرکت نیز با توجه به اهمیت این موضوع و نیاز کشور و جامعه به کودهای ارگانیک، اقدام به تولید نوعی کود ارگانیک با نام ورمی کمپوست کرده است. این کود از نوع خاصی کرم با نام علمی  ایزینف فتیدا بدست می آید.

این کرم، که به آن کرم خاکی، کرم قرمز و کرم زباله خوار نیز می گویند، از مخلوقات خاص خداوند است که به نوعی بازیافت طبیعی را برای ما انجام می دهد. این کرم با مصرف طبیعی زباله ها، گذشته از آن که نوعی کود ارگانیک فوق العاده را در اختیار ما می گذارد، بسیاری از مشکلات شهرنشینی کنونی را نیز مرتفع می کند. تولید روزانه میلیونها تن زباله در اکثر شهرهای کشور و مشکلات مختلف و متنوعی که پیش روی مسئولان شهرها برای حمل و دفع این زباله ها و بیماری های ناشی از این زباله ها در طولانی مدت وجود دارد، انگیزه مهمی برای توجه به این کرم خاص را به وجود می آورد.